مشاهده ی مثبت سلامتی

کمک کننده هایی هنگام آلودگی هوا

008.jpg




 در مواقع آلودگی هوا تدابیر زیر میتواند تا حدودی کمک کننده باشد:

 مصرف گوشت‌هایی که هضم راحتی تری دارند، مانند گوشت پرندگان و گوشت بره همراه با چاشنی‌هایی مانند آب لیمو ترش تازه ، آب نارنج تازه, آب انار و...را در رژیم خود بگنجانید.

 خوردن میوه ها و سبزیجاتی مانند گلابی, سیب ، خرمالو، انار، مصرف به صورت انواع مختلف، لیمو شیرین، پرتقال شیرین، زرشک، چغندر، کدو حلوایی، کدو سبز، گشنیز، جعفری، اسفناج، شلغم ، لیمو، نارنج، و...
(اثرات این گیاهان در تقویت سیستم ایمنی، و آثار آنتی‌اکسیدانی آنها ثابت شده است)

 استفاده از نوشیدنی هایی مانند: آب، آب سیب، شربت لیمو، آب انار، شربت گلاب و زعفران، شربت به و لیمو، آب هویج، شیر بادام، شیر و گلاب و عسل، سکنجبین ، شربت خاکشی و....
دم نوش برگ به دمنوش میوه به، میوه سیب و...
مصرف مایعات در این مواقع بسیار ضروری است.

 مصرف انواع سالاد، در مواقع آلودگی هوا مفید است:

سالاد کاهو با هویج رنده‌شده، روغن زیتون با کمی آب نارنج طبیعی یا رب انار .

سالاد جعفری و کمی نعناع، زیتون خرد شده و دانه های انار با کمی روغن زیتون

این سالادها نباید همراه غذای اصلی مصرف شود بلکه به عنوان پیش غذا یا به عنوان یک شام سبک میل شود

 سوپ‌های سبزیجات غذای مناسبی برای این مواقع است.

 می توانید برای تنوع گاهی از شلغم ، کدو حلوایی، به، کدو سبز و ... در سوپ استفاده کنید. به عنوان چاشنی میتواند، از زرشک ، آب نارنج، سماق، دانه انار، آبلیمو استفاده کنید.


  دکتر سمیه ماهروزاده  (متخصص طب سنتی ایرانی)

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.