مشاهده ی مثبت سلامتی

اوتمیل ؛ هم رژیمی هم مقوی!

186.jpg



 اوتمیل یا جو دو سر و یا بلغور جو دو سر، از خوراکی های رژیمی و مقوی ست که مناسب ورزشکاران و افراد علاقمند به رژیم لاغری و کاهش وزن می باشد.

 اوتمیل جزو غلات بوده و در تهيه انواع آش ، سوپ و سالاد و … كاربرد دارد.همچنين می توان با افزودن انواع میوه یا مغز های خشک و تازه مانند کشمش ، موز ، سیب ، توت فرنگی ، پسته ، بادام و حتی دانه کینوا و…غذایی مقوی تر داشته باشید .

 اوتمیل سرشار از فيبر،آنتی اكسیدان، مواد مغذی،پروتئين و ویتامین و…بوده و مدت طولانی افراد را سیر نگه داشته و از یبوست پیشگيری می كند .

 يك كاسه كوچك اوتمیل حدود ۲۶۵ کالری دارد و محتوی۵۰ گرم جو دو‌سر پرک و ۱۵۰ میلی‌لیتر شیر کم چرب مي باشد.

 طرز تهيه اوتميل:


بلغور جو دو سر، شیر، آب و نمک و دارچین را در ظرفی مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش آید(حدود سه تا پنج دقيقه) سپس مواد پخته شده را از روی حرارت بردارید و عسل، میوه و یا افزودني هاي مجاز را به آن بیافزایید و پس از سرد شدن ميل نماييد.

 دكتر زهره صابری(متخصص طب سنتی ايراني)

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.