مشاهده ی مثبت سلامتی

درمان عوارض بی خوابی بعد از کرونا

132.jpg




 راهکارهای بهبود کیفیت خواب بعد کرونا:

1-مصرف دمنوش های گیاهی مناسب مزاج مانند اسطوخدوس،بهارنارنج،بادرنجبویه،بابونه،سنبل الطیب و یا مصرف عرقیات آنها

2-استفاده از مقدار کمی گلاب و یا اسانس اسطوخدوس به صورت اسپری روی بالش و یا مصرف خوراکی نصف استکان گلاب قبل خواب

3-چکاندن روغن بنفشه یا بادام شیرین در بینی قبل خواب و یا روغن مالی پیشانی و ملاج ها با آنها

4-حفظ آرامش دیداری و شنیداری در ساعات شب ومحدودیت استفاده از تلفن همراه،تلویزیون،تبلت و رایانه و…

5-ورزش و نرمش در حد توان بویژه در ساعات عصر

 موارد احتیاط:

پرهیز از مصرف مواد خوراکی تند و محرک هنگام شب مانند فلفل،زنجبیل،سیر و پیاز خام،دارچین و هل،قهوه و چای پررنگ،کلم،گردو و غذاهای سنگین

دكتر زهره صابری(متخصص طب سنتی ايراني)

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.