مشاهده ی مثبت سلامتی

روزه داری بهبود یافتگان کرونا با توصیه های طب سنتی

323.jpg

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران با اشاره به اینکه افراد روزه دار باید از یبوست در این ماه پیشگیری کنند، بیان داشت: مصرف غذاهای ملین چون آش و سوپ در وعده افطاری برای جلوگیری از یبوست و خشکی مزاج توصیه می شود چون یبوست و تجمع مواد زائد در بدن سیستم ایمنی را پایین می آورد.

دکتر حوریه محمدی با بیان اینکه وضعیت خواب و ساعت کاری افراد شاغل  در ماه مبارک رمضان دچار خدشه می شود و همین مسأله سیستم ایمنی بدن آن ها را ضعیف می کند، به خبرنگار بهداشت نیوز گفت: ما خواب روز را خیلی توصیه نمی کنیم به همین دلیل بهتر است این افراد با توجه به ساعت بیداری سحر، خوابِ سر شب خود را طوری تنظیم کنند که بتوانند 7 تا 8 ساعت خواب مفید داشته باشند.

وی افزود: ورزش نیز در تقویت سیستم ایمنی مؤثر است و به دلیل تعطیلی باشگاه ها در ایام کرونا، ما به افراد شاغل توصیه می کنیم حداقل 15 تا 30 دقیقه و دو تا سه بار در روز، حتی در فضای بسته منزل پیاده روی و نرمش انجام دهند.

این متخصص طب سنتی خاطرنشان کرد: معیار ما برای ورزش روزانه این است که تپش قلب و تعداد تنفس بیشتر شود و بدن احساس گرمی کند البته انجام ورزش تعریق نداشته باشد یعنی وقتی بدن عرق کرد ورزش را قطع کنند و سپس یک دوش ملایم سبک بگیرند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: مصرف غذاهایی چون سیر، زعفران و غذاهای مقوی قلب در ماه مبارک خصوصا برای افراد شاغل بسیار مفید است. همچنین مصرف عرقیاتی چون گلاب ، شربت بید مشک و هل را می توانند برای تقویت سیستم  ایمنی خود در افطار و سحر بگنجانند.

محمدی با تأکید بر اینکه افراد روزه دار از یبوست در این ماه پیشگیری کنند، تصریح کرد: مصرف غذاهای ملین چون آش و سوپ در وعده افطاری برای جلوگیری از  یبوست و خشکی مزاج توصیه می شود چون یبوست و تجمع مواد زائد در بدن سیستم ایمنی را پایین می آورد.

وی اضافه کرد: بسیاری از غذاهای سرد می توانند منجر به ضعف سیستم ایمنی بدن شوند و افراد بهتر است کمتر از غذاهای سرد در افطار و سحر استفاده کنند، مثلا به سالاد کاهو و گوجه و خیار خود، هویچ و ترکیبات گرم اضافه کنند یا استفاده از رب انار را جایگزین سس مایونز کنند.

این متخصص طب سنتی تأکید کرد: نداشتن برخی حالات روحی و روانی چون استرس و ترس بیجا و توکل به خدا و دعا کردن در بحث تقویت سیستم ایمنی بدن در این روزها بسیار مهم است.

حوریه محمدی در خصوص شرایط روزه داری بهبودیافتگان کرونا گفت: توان بدنی بهبود یافتگان کرونا برای روزه داری  کاملا متفاوت است و ضعف بعد از ابتلا به کرونا امکان دارد 6 ماه تا یکسال در بدن برخی افراد بماند، خصوصا در افرادی که مزاج پایه شان ضعیف بوده است.

وی ادامه داد: بنابراین نمی توان یک حکم کلی برای همه ی افراد داد و هر فرد باید ببیند توان بدنی اش در برابر روزه داری چگونه است. اگر فرد بهبود یافته از کرونا با روزه داری دچار ضعف می شود و عطش روزه عوارض بیماری را در او تشدید می کند، قاعدتا نباید روزه بگیرد.

محمدی اظهار داشت: افراد بهبود یافته از کرونا که توان روزه داری دارند می توانند برای افزایش قدرت بدنی و انرژی در طول روزه داری از ترکیباتی چون سیب و به به صورت نوشیدنی و مربا استفاده کنند. فالوده سیب که ترکیب سیب رنده شده با گلاب و زعفران هست هم می تواند برای این گروه کمک کننده باشد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران به بهداشت نیوز گفت: همچنین افراد بهبود یافته از کرونا در غذاهای خود برای وعده های افطار و سحر بهتر است از زعفران استفاده کنند و در نوشیدنی  های خود گلاب، هل و بیدمشک بریزند.

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.