مشاهده ی مثبت سلامتی

راههای رفع اختلال خواب در ماه رمضان

6.jpg



یک متخصص طب سنتی درباره راه‌های رفع اختلالات خواب در ماه رمضان گفت: در این ماه صرف غذا‌هایی که نیاز به خواب را در ماه رمضان کم می‌کنند، توصیه نمی‌شود.
راههای رفع اختلال خواب در ماه رمضانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و سلامت گروه علمی فرهنگی هنری خبرگزاری صدا و سیما؛ آقای دکتر حسین رضایی زاده افزود:، زیرا اغلب غذا‌های خشک کننده این کار را می‌کنند و، چون روزه‌داری خودش به نوعی قرار است که بدن را خشک کند، ما غذا‌های مُجفف و خشک کننده را توصیه نمی‌کنیم.
 
این متخصص طب سنتی ادامه داد: خوردن غذا‌های نفاخ، با هم خوری و برهم خوری خود عاملی برای اختلالات خواب در ماه رمضان محسوب می‌شود.
 
آقای دکتر رضایی زاده افزود: اختلالات خواب موجب دیدن خواب‌های آشفته می‌شود و کیفیت خواب را کاهش می‌دهد، ما می‌خواهیم افراد خوابی داشته باشند که اگر چه به لحاظ کمیت کم شده است، اما کیفیت بیشتری داشته باشد.
 
وی اضافه کرد: مصرف غذا‌هایی که رطوبت مغزی ایجاد می‌کنند، به رفع اختلالات خواب بسیار کمک می‌کنند به طور مثال کاهو داروی خواب آور جالینوس است، همچنین مصرف مغز بادام و مویز می‌توانند به خواب خوب کمک کند و آخر شب شربت شیر و بادام یا فرنی بادام درست کنند که این غذا بسیار مقوی و رطوبت بخشی است که به خواب هم کمک می‌کند.
 
این متخصص طب سنتی بیان داشت: برای کسانی که دچار خشکی مزاج مغز هستند و در ماه رمضان دچار اختلالات خواب می‌شوند، می‌توانند یک قطره روغن بادام شیرین داخل بینیشان بچکانند. خوردن شربت خاکشیر هم رطوبت بخش است و می‌تواند به بهبود خوابشان کمک کند.
 
آقای دکتر رضایی زاده خاطرنشان کرد: یک نکته در مورد حلیم باید گفت که حلیم جزو غذا‌هایی است که هضمش سنگین و ثقیل است، مصرف آن با دارچین به بهبود هضم و جذب آن در عروق کمک می‌کند و مانع از رسوب مواد ثقیل و سنگین در عروق بدن می‌شود.

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.