مشاهده ی مثبت سلامتی

اینجوری نفس بکشید!

040.jpg

تنفس طبی، موجب تقویت قوا و بهبود عملکرد مغزی و ریوی و آرامش و احساس نشاط می شود و بر اساس یافته های علمی در رفع تنش روزانه و کاهش اضطراب و انواع افسردگی ها از جمله افسردگی بعد از زایمان راهکار بسیار موثری است.

یک الگوی تنفس منظم و عمیق می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی نیز کمک کند.
دستور تنفس طبی:

زمان: دوساعت یکبار و در هر بار 10 تنفس عمیق

تکنیک: فرد آرام مینشیند و بدن در وضعیت راحت قرار می گیرد، کف پاها روی زمین و دستها روی ران و بدن و سر و سینه صاف می باشد.چشمها بسته و تنفس با بینی انجام می شود نه دهان.وقتی ریه از هوا پر شد 4 شماره مکث می کند و بازدم را با 4 شماره بیرون میدهد و در شماره آخر با فشار هرچه هوا در ریه مانده را خارج می کند.بعد از این 2 شماره مکث کرده و بعد دو نفس عادی میکشد تا ریه آماده تنفس عمیق بعدی شود.

دکتر لیلا قنبریان (متخصص طب سنتی ایرانی)

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.