مشاهده ی مثبت سلامتی

پلوهای کم‌زیان در چاقی، و دیابت

2.jpg

بسیاری از بیماران دچار اضافه‌وزن یا دیابت، می‌پرسند که برنج را چگونه بپزند تا بیشتر چاق نشوند یا نوسان قند کمتری داشته باشند.
پاسخ من این است که:
۱ - تا جایی که می‌توانید مقدار و دفعات مصرف برنج را کم کنید؛
۲ - برنج را بصورت دمی و غیرآبکش مصرف نکنید؛

۳ - ترجیحاً برنج را به صورتهای زیر مصرف کنید:
الف. هویج پلو (بدون شکر، همراه با خلال نارنج و پیاز) به‌علاوه زیره و قدری زرشک
ب.‌شویدپلو (ترجیحاً با شوید تازه، بصورت ساده یا همراه لوبیای چشم‌بلبلی که چندساعت در آب خیسانیده شده باشد).
ج. سبزی‌پلو (شامل سبزی‌های تره، جعفری، گشنیز، شنبلیله، ساقه سیر یا کمی سیر)

نکته دیگر اینکه همراه برنج، ماست یا ماست‌وخیار نخورید.

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.