مشاهده ی مثبت سلامتی

راهکارهای درمان حالت تهوع بارداری

001 - Copy.jpg

 

به دلیل تغییرات هورمونی در دوران بارداری، حدود ۹۰ درصد خانم های باردار حالت تهوع را تجربه می کنند بعضی از مادران باردار به دلیل وجود حالت تهوع، از غذاخوردن امتناع می کنند، این مسأله خود باعث تشدید حالت تهوع می شود.

 

بهتر است حجم غذا در هر وعده کم اما تعداد وعده ها افزایش پیدا کند طوری که هر دو ساعت خوراکی سبک استفاده شود. خوردنِ «خوراکی هایی همچون گوشت بره کباب شده، گوشت پرنده ها، تخم مرغ عسلی و در بین میوه ها انار، سیب و انگور توصیه می شود.

 

غذاهای چرب و سرخ شده و دارای ادویه زیاد نباید استفاده شود.اگر خانم باردار قبل از خواب، در میان شب و صبح پس از بیدار شدن از خواب یک تکه نان خشک استفاده کند حالت تهوع را به طور چشمگیری کاهش می دهد. خوردن میوه بِه بسیار خوب است، بِهی که به صورت مربا یا رُب درآمده باشد برای کاهش حالت تهوع بسیار کمک کننده است. همچنین اگر فردی که دچار حالت تهوع است، دانه انار را بِمَکد، بلافاصله حال تهوع از او رخت می بندد.

 

دکتر مریم یاوری (متخصص طب ایرانی)

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.