مشاهده ی مثبت سلامتی

خوشمزه بودن غذا" نقش زیادی در سرعت هضم آن دارد

001.jpg

دستیار تخصصی طب ایرانی گفت: خوشمزه بودن غذا و رعایت تنوع غذایی در وعده‌های مختلف در سرعت هضم آن نقش قابل توجهی دارد، لذا از مصرف غذاهایی که مطابق میل نیست پرهیز کنید و سعی کنید غذاها را با افزودنی‌های سالم به طعم دلخواه درآورید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ محمد‌علی زارعیان درباره اینکه چگونه می‌توان به دستگاه گوارش کمک کرد تا از بروز اختلال هضم پیشگیری شود, اظهار کرد:  حجم و نوع غذا باید متناسب با قدرت هضم فرد خورنده در نظر گرفته‏ شود یعنی آنهایی که هضم بهتری دارند یا فعالیت‌های سنگین بدنی دارند, حجم بیشتر و وعده‌های سنگین‌تر (غذاهایی که هضم طولانی‌تری دارند مثل تخم مرغ آب‌پز سفت شده) را راحت‌تر تحمل می‌کنند و افراد کم‌تحرک با خوردن وعده‌های سنگین در معرض آسیب کوتاه‌مدت یا بلندمدت قرار دارند. 

 

وی افزود: با افزایش سن، قدرت هضم کاهش می‌یابد لذا همه افراد با افزایش سن باید به غذاهای کم‌حجم و زودهضم و سبک روی بیاورند, نحوه پخت غذاها در سرعت هضم آنها تاثیر بسزایی دارد البته در افراد مختلف به دلیل تغییرات مزاجی و سوء مزاجی معده و دستگاه گوارش باید با مشورت متخصص، روش پخت مناسب را برگزید تا سوءهضم و عوارض آن بروز نکند؛ یک راه ساده در شناخت روش پخت مناسب این است که بعد از خوردن، هیچگونه احساس ناراحتی از جمله سنگین شدن معده و نفخ بروز نکند. 

 

این دستیار تخصصی طب ایرانی تصریح کرد: خوب است بدانید خوشمزه بودن غذا و رعایت تنوع غذایی در وعده‌های مختلف در سرعت هضم آن نقش قابل توجهی دارد لذا از مصرف غذاهایی که مطابق میل نیست، پرهیز کنید و سعی کنید غذاها را با افزودنی‌های سالم به طعم دلخواه درآورید.

 

زارعیان خاطرنشان کرد: البته رعایت تنوع غذایی به معنای مصرف غذاهای متنوع "در یک وعده" نیست چرا که این کار خود باعث اختلال در هضم می‌شود اما رعایت تنوع در روزهای مختلف هفته یا دو وعده متفاوت به دلیل بالا بردن اشتیاق به غذاها در روند هضم تاثیر مثبت دارد. 

 

وی یادآور شد: همچنین از مدوامت بر مزه‌های خاص مثل مداومت بر خوردن غذاهای تند یا شور یا چرب بپرهیزید.

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.