مشاهده ی مثبت سلامتی

اهمیت تأمین آب مورد نیاز بدن در فاصله افطار تا سحر

005.jpg

دکتر عبدالله کشاورز، مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین و متخصص طب سنتی، در گفت‌و‌گو با ایکنا از قزوین اظهار کرد: نحوه تغذیه روزه‌داران در ماه مبارک رمضان حائز اهمیت است از این‌رو روزه‌داران با توجه به وضعیت جسمی خود غذای مورد نیاز روزانه را در وعده‌های افطار و سحر برنامه‌ریزی کنند.
وی افزود: غذای وعده افطار، در قالب وعده صبحانه و یا شام سبک و حتی‌الامکان در یک وعده میل شود و به‌جای صرف چای، نوشیدنی‌های داغ و یا خنک؛ توصیه می‌شود با یک استکان آب گرم، شیر ولرم و خرما و یا ترکیب عسل و آب ولرم روزه خود را افطار کنند.
کشاورز در ادامه بر اهمیت تأمین آب مورد نیاز بدن در فاصله افطار تا سحر تأکید کرد و گفت: خوردن مقدار زیادی آب همراه غذا در وعده سحر به‌دلیل دفع سریع و ایجاد مشکلات گوارشی نادرست است.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین اضافه کرد: بهترین زمان برای دریافت آب و مایعات کافی از سوی روزه‌داران از حدود یک تا دو ساعت بعد از افطار تا نیم ساعت قبل از وعده سحری است.
متخصص طب سنتی ضمن تأکید بر مصرف کافی انواع سبزی‌ها و میوه‌های تازه در طول ماه رمضان، گفت: همراه با وعده افطاری بهتر است سبزی‌های خام مصرف شود. همچنین خوردن فرنی و سوپ‌های رقیق در وعده افطار توصیه می‌شود و البته روزه‌داران از خوردن آش‌های سنگین، چرب و نفاخ بپرهیزند.
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی قزوین در پایان گفت: در وعده سحری سبزی‌های پخته و بین این دو وعده نیز میوه به حد کافی میل شود، چراکه علاوه بر تأمین مایعات و ویتامین‌های بدن، از بروز مشکل کم‌آبی بدن و یبوست جلوگیری خواهد کرد.

پست های هم ریشه:

اولین نفری باشید که نظر ارسال می کنید.